Sveikas maistas širdies sveikatai, Nuorodos kopijavimas


5 maisto produktai širdžiai

Kaip maitintis, kad širdis būtų sveika? Širdies-kraujagyslių sistemos ligos yra pagrindinė žmonių mirtingumo priežastis išsivysčiusiose šalyse.

Dietologai primena ir sveikos mitybos svarbą — kai kurie maisto produktai taip pat gali prisidėti stiprinant širdį. Be to, rinktis organizmui naudingą maistą rekomenduojama visiems, nes tai yra vienas iš būdų išvengti kai kurių ligų. Edita Gavelienė. Dietologė nurodė 5 maisto produktus, kuriuos norintys padėti širdžiai turėtų įtraukti į kasdienį racioną.

Šiuolaikinis gyvenimo būdas, streso gausa lemia šių ligų jaunėjimą. Anksčiau buvo įprasta, kad išeminė širdies liga ar miokardo infarktas užklumpa pagyvenusius žmones, dabar tai dažnai nutinka sulaukus ies ar net ies.

Daugybė mokslinių tyrimų rodo didžiulę mitybos faktorių ir natūralių medžiagų reikšmę, palaikant kraujo spaudimą, cholesterolio kiekį ir normalią kraujotaką. Apie tai, kaip reikėtų maitintis, kad širdis kuo ilgiau išliktų sveika, pataria Vilniaus Universiteto Medicinos fakulteto profesorius Rimantas Stukas. Kiek dažnai Lietuvoje mes susiduriame su širdies-kraujagyslių ligomis?

Jei žmogus sureguliuotų savo mitybą ir gyvenseną, išsiugdytų atsparumą stresui, rizika labai stipriai sumažėtų.

Geriausi maisto produktai sergant širdies ir kraujagyslių ligomis.

Tačiau metai iš metų matome, kad sergamumas didelis ir jis nemažėja, tuo pačiu stebime, kad ir lietuvių mitybos įpročiai yra itin palankūs širdies-kraujagyslių ligoms plisti ir šiuos įpročius pakeisti labai sudėtinga. Yra žinoma, kad širdies ligomis suserga vis jaunesni žmonės. Ar galėtumėte išskirti koks yra paciento paveikslas, kas dažniausiai susiduria su šiomis ligomis? Dažnai žmogus net nesuvokia, kad jis jau yra pacientas.

sveikas maistas širdies sveikatai

Tai lėtinės ligos ir pradžioje, kai jos vystosi, žmogus gali nieko nejusti. Simptomai pajuntami, kai liga jau pažengusi arba ji aptinkama atsitiktinai, atliekant tyrimus. Tačiau įtarti apie širdies ligų riziką galime pažiūrėję ką žmogus valgo.

Potencialių širdies ligų pacientų sveikas maistas širdies sveikatai paprastai yra vienų medžiagų labai ryškus perteklius, o kitų — stygius.

  • 10 labiausiai širdžiai kenkiančių produktų - DELFI Sveikata
  • MAISTO PRODUKTAI – ŠIRDIES KRAUJAGYSLIŲ DRAUGAI | Rsveikata
  • Pakoreguota mityba — lengviausias būdas sumažinti širdies ir kraujagyslių ligų riziką Shutterstock Lietuvoje kasmet nuo širdies ir kraujagyslių ligų miršta apie 23 tūkst.
  • Mitybos įpročiai lemia 40 — 50 proc.
  • Greitasis maistas Ar sotieji riebalai iš tiesų tiesiogiai susiję su širdies ligomis, moksliškai iki galo neįrodyta.
  • Jogurtas Mokslininkų atlikti tyrimai parodė, kad jogurtas gali padėti apsisaugoti nuo periodontito.

Apie šias mitybos problemas specialistai kalba jau ne vienerius metus, tačiau matome, kad ir toliau reikia kalbėti ir turbūt — dar daugiau. Ką svarbu žinoti sveikas maistas širdies sveikatai mitybą, kad palaikytume širdies-kraujagyslių sistemos sveikatą?

Labai svarbu gauti žalingą oksidacinį poveikį mažinančių medžiagų — antioksidantų.

sveikas maistas širdies sveikatai

Visi žinome tokius antioksidantus, kaip vitaminai C, E, tačiau ne mažiau svarbūs yra bioflavonoidai bei iš pomidorų gaunamas likopenas. Antioksidantų labai daug yra daržovėse, vaisiuose, tačiau daugelis nesuvalgo net minimalios daržovių normos per dieną.

Optimalus kiekis būtų g per dieną, tačiau lietuviai nesuvalgo net g.

Koronavirusas - Kaip apsisaugoti nuo virusų - Sveikata

Tai reiškia, kad mes negauname ne tik antioksidantų, bet ir kitų vitaminų bei mineralų. Išskirti norėčiau česnaką, kaip kraujagyslėms ir širdžiai itin naudingą daržovę.

sveikas maistas širdies sveikatai

Širdies veiklai svarbi yra folio rūgštis ir vitaminas B12, kurio vienas pagrindinių šaltinių yra jautiena, jos suvartojame irgi labai nedaug. Dar viena mūsų šalyje būdinga mitybos problema,  kad valgoma ženkliai per mažai riebios žuvies.

Geriausi maisto produktai sergant širdies ir kraujagyslių  ligomis. Širdies ligos vis dar yra žudikės. Šiame straipsnyje apibūdinama 16 maisto produktų, kurie, vartojant kaip dietą, gali padėti jūsų širdžiai išlikti sveikai. Šios rekomendacijos yra viena iš daugelio nuomonių, todėl vertinti reikia kritiškai.

Tai reiškia, kad negauname pakankamai širdžiai naudingų omega-3 polinesočiųjų rūgščių, bet per daug gauname širdžiai kenksmingų sočiųjų riebalų — iš riebios kiaulienos ir riebių pieno produktų. Plačiai žinoma, kad širdžiai labai naudinga ir Viduržemio jūros regiono dieta, ar įmanoma Lietuvoje gyvenant ištisus metus laikytis šios mitybos principų?

Na, šiais laikais daugelio produktų galima nusipirkti ištisus metus, tad teoriškai tokia mityba galima. Tačiau kaip rodo praktika, didžioji dalis Lietuvos gyventojų taip nesimaitina, nes tai būtų ne tik labai brangu, bet ir reikalautų daug laiko ir pastangų.

Aterosklerozė Širdies išemija Augalinis aliejus alyvuogių, linų sėmenųdaržovės moliūgaivaisiai avokadasčesnakai, uogos braškės, vyšniosjavų grūdai, jūros gėrybės Miokardinis infarktas Vaisiai avokadas, greipfrutasdaržovės virtos arba keptosžolelės, grūdai, uogos raudonieji serbentaižuvis, riešutai Kraujotakos nepakankamumas Vaisiai avokadas, granataidaržovės pomidorai, brokoliaižolelės, riešutai, česnakai, džiovinti abrikosai ir kiti džiovinti vaisiai Širdies ir kraujagyslių sveikatai nepaprastai svarbu laikytis tinkamos mitybos.

Todėl, vistik nemanau, kad mūsų šalyje daug kas galėtų Viduržemio jūros regiono mitybos principus pilnai realizuoti. Tai ką daryti? Kaip Lietuvos gyventojams maitintis, kad gautų reikalingų širdžiai maisto medžiagų? Jei mitybos nesigauna sureguliuoti taip, kad būtų užtikrinti širdies-kraujagyslių sistemos poreikiai, naudinga mitybą papildyti teisingai subalansuotais maisto papildais.

MAISTO PRODUKTAI – ŠIRDIES KRAUJAGYSLIŲ DRAUGAI

Peržiūrėjęs kas yra mūsų rinkoje ir ką galima būtų pasiūlyti žmogui, kuris nori palaikyti normalią savo širdies funkciją ir gerai jaustis kuo ilgiau, aš galėčiau išskirti vieną tikrai optimaliai subalansuotą papildą širdžiai  — Cardioace. Šiame papilde  faktiškai yra sudėti pagrindiniai Viduržemio jūros dietos naudingieji komponentai, tad nereikia pirkti ir vartoti keleto skirtingų produktų, užtenka vieno, gerai subalansuoto ir moksliniais duomenimis pagrįsto Cardioace komplekso.

Tačiau net vartojant papildus, nereikia užmiršti, kad svarbiausia yra peržiūrėti savo mitybą ir pagal galimybes stengtis kuo daugiau naudingų medžiagų gauti su maistu bei užsiimti prevencija kol dar esi sveikas.

sveikas maistas širdies sveikatai