Sportuojantis dėl hipertenzijos


Ką reikia žinoti pradedant sportuoti, kad nepakenktume savo širdžiai

Tačiau fizinio aktyvumo treneriai susiduria su apmaudžiomis klaidomis, kurias daro sportuoti pradedantys žmonės. Jie įspėja — jei norime iš tiesų padėti savo širdžiai, turime tinkamai pasirinkti fizinį krūvį. Pasak jo, šiuo metu ypač madingi aukšto intensyvumo HIIT, Total Body Fat Burn Worcout, Insanity ar dar kokio kito įmantraus pavadinimo užsiėmimai sporto ir sveikatingumo klubuose su nauda sveikatai nesiderina. Dirbdami klinikoje specialiais telemetrinės medicinos prietaisais matuojame, kaip į krūvį reaguoja žmogaus širdis.

Teko pastebėti, kad žmonės nejaučia, kai nuo per didelio krūvio atsiranda padažnėjusios skilvelinės ekstrasistolės, kurios gali poruotis ir pasikartoti dvi viena po kitos.

Verta paskaityti

Pats žmogus to nejaučia, o pavojus ir grėsmė sveikatai — realūs. Todėl vietose, kuriose vyksta tokio pobūdžio užsiėmimai, turėtų būti bent jau defibriliatorius, nes jeigu sutriks širdies ritmas ir laiku nespėsime suteikti pagalbos, pasekmės gali būti liūdnos. Naujokui, nieko neišmanančiam apie jam tinkamus krūvius, V.

Kavaliauskas patartų pirmiausiai pasiieškoti specialisto, kuris sudarytų treniruočių planą ar bent jau teisingai užvestų ant kelio. Bet kuriuo atveju visiškai nesportuojančiam žmogui pradėti reikia nuo įpročių formavimo.

Ar galima sportuoti su hipertenzija

Nuo ko pradėti? Pradžioje reikia nesiorientuoti į krūvį — tiesiog išeiti pasivaikščioti, paminti dviratį. Tai turi būti nedidelio intensyvumo fizinis aktyvumas. Po dviejų-trijų mėnesių atsiras įprotis, nes organizmas pradės išskirti serotoniną — geros nuotaikos hormoną, kuris žmogų pririš prie tokios veiklos — nepasivaikščiojęs jis jausis blogiau negu pasivaikščiojęs.

Klauskite gydytojo

Kai žmogus jau puikiai toleruos pasirinktą fizinio aktyvumo veiklą, galima kalbėti apie jos trukmės ilginimą, t. Pagal medikų rekomendacijas, fizine veikla užsiimantys žmonės gali būti skirstomi į tris grupes: neturinčius papildomų rizikų, turinčius vidutinę riziką ir turinčius aukštą riziką sveikatai.

Jeigu vyrui per 40, o moteriai — per 50 metų, vieną rizikos veiksnį — amžių — jie jau turi, net jeigu yra visiškai sveiki.

Kraujo spaudimas: viskas, ką svarbu žinoti

Jeigu dar ir padidėjęs kraujospūdis, tai jau antras rizikos veiksnys. Žmogus, turintis du rizikos veiksnius, patenka į vidutinės rizikos grupę.

Kada galima ir negalima sportuoti sergant širdies ligomis

Jeigu jis gydosi, priklauso didelės rizikos grupei. Pasak V. Kavaliausko, kiekvienai šiai grupei turi būti keliami skirtingi tikslai, taip pat turi skiriasi veiklos joms pasiekti, kadangi organizmo, taip pat ir širdies, reakcija į krūvį gali būti labai skirtinga.

Sportuojantis dėl hipertenzijos vertus, teisingai parinkta fizinė veikla — puiki prevencija nuo širdies kraujagyslių sistemos ligų. Pasaulio sveikatos organizacija sportuoti rekomenduoja kraujagyslių ligų ar hipertenzijos gydymas 3 iki sportuojantis dėl hipertenzijos kartų per savaitę, krūvis turi būti žemo arba vidutinio intensyvumo.

Imdami kraujo mėginius ir stebėdami biochemines reakcijas krūvio metu nustatome slenksčius, kuriais remdamiesi kaljanas nuo hipertenzijos krūvio dozę išsikeltiems tikslams pasiekti. Be to, šiuo metu yra daugybė mobilių prietaisų: tai telemetriniai širdies ritmo monitoriai, akselerometrai, oksimetrai, laktometrai ir t.

sportuojantis dėl hipertenzijos dietos numeris 10 hipertenzijos meniu

Pirmiausiai pakeiskite mitybos įpročius, tik tuomet pradėkite sportuoti Tuo tarpu buvęs krepšininkas, profesionalus krepšinio treneris Dainius Adomaitis pataria pradėti mąstyti apie fizinę veiklą nuo mitybos pokyčių.

Tai klaida, kadangi, norint pasiekti šį tikslą, pirmiausiai reikia susidėlioti savo mitybos racioną. Jei maitiniesi labai neteisingai, net daug ir intensyviai sportuodamas, rezultato nepasieksi, o tik dar labiau apkrausi širdį ir kitus organus. Jeigu žmogus turi tam tikrus pagrindus, jis pats gali susirasti informacijos apie sveiką sportuojantis dėl hipertenzijos ir susidėlioti valgiaraštį, tačiau daug paprasčiau ir naudingiau kreiptis į specialistą, kuris tai padarys geriau.

sportuojantis dėl hipertenzijos dantenų ligos ir širdies sveikata

Tas pats liečia ir treniruočių planą. Pradėjus užsiimti saviveikla, galima sau labai pakenkti.

Nuorodos kopijavimas

Pasak trenerio, prieš pradedant sportuoti būtina išsiaiškinti savo fizinį pajėgumą. Tam yra daromi specialūs testai. Esant dideliam antsvoriui, pirmiausia reikia numesti šiek tiek kilogramų, o tam būtina pakeisti mitybą ir pradėti nuo labai nedidelių fizinių krūvių. Labai didelė klaida, kai žmonės, norėdami greitai numesti svorio, pradeda bėgioti.

sportuojantis dėl hipertenzijos mineralinis vanduo nuo hipertenzijos

Pradėkite nuo vaikščiojimo, kuris taip pat labai veiksmingas, tik mažiau intensyvus ir užima daugiau laiko. Tačiau jeigu esate pakankamai valingi, atsikelkite ryte šiek tiek anksčiau, išgerkite vandens ir trumpai pasivaikščiokite, tik po to pusryčiaukite.

sportuojantis dėl hipertenzijos ASD režimas hipertenzijai gydyti

Treneris primygtinai patarė valgyti pusryčius, o valandą prieš pietus suvalgyti vaisių. Pietūs turi būti sotūs, suteikti pakankamai energijos, pavakariams galima suvalgyti saują riešutų, o vakarienei tinka daržovės ar baltyminis maistas.

  1. Moterų širdies sveikatos iškarpos
  2. Padidėjęs kraujo spaudimas – ką kiekvienam svarbu žinoti? - topfilmai.lt
  3. Padidėjusio kraujospūdžio priežastys ir pasekmės. Ką daryti? - DELFI Gyvenimas
  4. Klausos praradimas ir hipertenzija
  5. Pradėk dabar  Sausio 28, 15 faktų, kurie pakels jus nuo sofos 1.
  6. Ar galima žaisti sportą su padidintu spaudimu: fizinis aktyvumas su hipertenzija - Vaskulitas
  7. Ekstremalios pramogos ir arterinė hipertenzija: ar suderinama? | topfilmai.lt
  8. Ką reikia žinoti pradedant sportuoti, kad nepakenktume savo širdžiai

Pasak jo, kiekvienas iš mūsų turime savo blogus įpročius, susijusius su mityba. Juos pirmiausiai ir reikia pakeisti.