Geriausias širdies sveikatos sportas


Pamiršus svarbią taisyklę, sportuojant galima net prarasti sąmonę - ką reikia žinoti   0 Treneriai neslepia — po Naujųjų jaučiamas didesnis žmonių noras sportuoti, todėl nenuostabu, jog sporto salėse šiuo metų laiku galima sutikti daug daugiau besimankštinančiųjų nei įprastai.

Jaunų žmonių jau nebereikia įtikinėti sporto nauda. Gyventi fiziškai aktyviai šiuo metu kaip niekada populiaru ir madinga.

Vis dėlto nežinant, kaip teisingai sportuoti, galima prisidaryti ir labai daug žalos. Viena iš neretai pamirštamų, tachikardija nuo hipertenzijos labai svarbių taisyklių — sportuojant sekti savo pulsą.

Gydytojai, teikiantys šią paslaugą

Alinant save per dideliu fiziniu krūviu, neskiriant dėmesio raumenų atsistatymui ir poilsiui, galima persitempti ir gauti ne norimą rezultatą, o atvirkščiai — didelę žalą. Gali pradėti kankinti nemiga, galvos skausmas, bloga nuotaika ar dingęs apetitas.

Negana to, gali pradėti net ir pykinti. Galiausiai, neklausant savo kūno, tiesiog apalpsite.

geriausias širdies sveikatos sportas ar greipfrutus galima valgyti sergant hipertenzija

Kodėl svarbu matuoti pulsą? Yra keletas priežasčių dėl ko matuoti savo pulsą yra svarbu.

Liucija Vaitkevičiūtė

Pirmiausia — pulso stebėjimas padeda mums nepersistengti sportuojant ir nepakenkti širdies ir kraujagyslių sistemai, sako trenerė. Dažnai didelis noras greitiems pokyčiams, užsidegimas sportuoti kuo daugiau, stipriau ir intensyviau, nulemia per didelį kūno nuvarginimą, o tai nėra sveika. Stebint pulsą galima šį procesą kontroliuoti kur kas geriau ir to išvengti.

geriausias širdies sveikatos sportas visi klijai hipertenzijai gydyti

Tarkime, jeigu jūsų tikslas numesti svorio, būtų naudinga nusistatysi savo riebalų deginimo zoną ir treniruoti būtent ją.

Pagaliau, jeigu nestebime ir nematuojame jokių rodiklių, iš kur galime žinoti, kad treniruojamės gerai ir efektyviai? Matuodami tam tikro fizinio krūvio poveikį kūnui, galime aiškiai matyti treniruočių efektyvumą.

Prenumeruok

Tada galima žinoti, ar taip treniruojantis artėju prie geriausias širdies sveikatos sportas tikslo ar reikia kažką keisti. Pasak trenerės, progreso stebėjimas labai motyvuoja ir įkvepia treniruotis toliau. Pašnekovė sako, jog atvejai, kai pamirštama stebėti savo pulsą ir savijautą, o tada sulaukiama pasekmių, dažniausiai nutinka tada, kai žmonės tik pradeda sportuoti. Didžiajai daliai žmonių, nekalbant apie labai gerai treniruotus ir profesionalius sportininkus, siekiant savo tikslų ir norint būti sveikiems, visiškai pakanka treniruotis vidutiniu intensyvumu.

Nuorodos kopijavimas

Kaip tai padaryti? Taip pat galime paskaičiuoti patys, pridėję du pirštus prie miego arterijos arba tiesiog įvertindami treniruotės sunkumą: lengva, sunku ar labai sunku.

geriausias širdies sveikatos sportas į hipertenzija sergantį Tailandą

Ribą nustatyti padės paprasta formulė Geriausias širdies sveikatos sportas maksimalią pulso ribą galima pasinaudojus formulėmis. X yra jūsų amžiaus skaičius.

Nuoroda nukopijuota aA Norėdami išvengti širdies ir kraujagyslių ligų2,5—5 val. Tačiau Lietuvos širdies asociacijos prezidentė prof.

Pašnekovė pateikia 5 pulso zonas: 1 Mažo intensyvumo zona — proc. Tik pradėję sportuoti ar vyresnio amžiaus žmonės neturėtų treniruotis 4 ir 5 zonoje, nes toks didelis intensyvumas rekomenduojamas tik ilgą laiką sportuojantiems, gerai treniruotiems žmonėms ir profesionaliems sportininkams.

Žmonėms neturintiems viršsvorio ir sveikatos problemų, norint treniruotis tikrai saugiai ir optimaliai rekomenduojama, kad treniruotė vyktų 2 ir 3 zonoje. Dėmesį reikia atkreipti ir į kitus faktorius Verta prisiminti, kad maksimalaus pulso skaičiavimo formulės ir ribos yra paremtos vidurkiu, tai reiškia, kad gali būti naudojamos kaip gairės, tačiau jomis aklai pasitikėti nereikėtų, mat tinkamos jos gali būti ne kiekvienam.

Maksimalus pulsas priklauso nuo širdies ir kraujagyslių sistemos pajėgumo. Jam įtaką daro žmogaus fizinė būklė, gyvenimo būdas, žalingi įpročiai, genetika, ligos, vaistų vartojimas. Girniūtė pataria, jog žmonėms, kurie turi sveikatos sutrikimų, rekomenduojama atlikti išsamesnius širdies ir kraujagyslių sistemos tyrimus, nusistatyti maksimalų deguonies suvartojimą, anaerobinį slenkstį ir sužinoti labai tikslias savo pulso zonas.

Sekite mus:

Tačiau pulsas nėra vienintelis rodiklis, kuriuo reikia vadovautis sportuojant. Itin svarbu stebėti savo savijautą — jeigu treniruotės metu darosi silpna, trūksta oro, diegia krūtinę, treniruotę reikia nutraukti.

Treniruotėse neturi būti lengva, bet tikrai ne taip sunku, kad po jų jaustumėtės išsekę ir negalėtumėte užsiimti įprasta gyvenimui veikla. Tačiau trenerė nuramina — visa tai ateina su praktika ir laiku. Sportuodami, ypač pradėję sportuoti, pasikliaukite specialistais ir jų pagalba, pataria pašnekovė, pradėkite treniruotis su treneriu, kuris parodys teisingą kelią, išmokys atlikti pratimus, suprasti savo kūną, pasirinkti treniruotes, stebės ir įvertins jūsų pajėgumą ir padės greičiau, saugiau ir efektyviau pasiekti savo tikslų.