Geriausias grūdas širdies sveikatai, Tyrimas: pilno grūdo produktai mažina širdies ir kraujagyslių ligų riziką


Ir nors ši statistika atrodo gąsdinanti, tačiau gamta suteikė mums unikalią galimybę išsaugoti ir pagerinti savo širdies sveikatą tiesiog gyvenant sveikiau ir vartojant tinkamus maisto produktus bei laikantys sveikos mitybos įpročių.

Apie daigintų grūdų naudą žmonija žinojo jau seniai. Hipokratas, Indijos jogai ir net mūsų protėviai naudojo juos maistui — košėms, kisieliams, dėjo į sriubą, raugė girą, net virė alų. Šiais laikais labai daug sveikos mitybos šalininkų patys daigina grūdus ir deda juos į salotas arba valgo vienus.

Tam tinka praktiškai visos kultūros, figūruojančios žmonių valgiaraštyje: kviečiai, rugiai, miežiai, visi ankštiniai augalai, saulėgrąžų sėklos, žemės riešutai.

Manoma, kad daigintuose grūduose yra gerokai daugiau įprastų vitaminų ir dėl savo padidintos biologinės vertės jie labai naudingi visam organizmui — juk valgoma koncentruota gyvybinė geriausias grūdas širdies sveikatai ir maistingosios medžiagos, veikiančios mus ląstelių lygiu.

Paaiškino, kodėl širdies sveikatai grikiai naudingesni nei ryžiai

Bet kaipgi yra iš tikrųjų? Kuo turtingi Daiginant grūdus juose iš tiesų padaugėja kai kurių vitaminų — B grupės pavyzdžiui, vitaminų B, B2 ir PP — vidutiniškai 1,5—2 kartusvitamino E.

Daigeliuose atsiranda vitamino C, kurio paprastuose grūduose nėra. Sudygusiame grūde iš dalies suyra fitatai — mineralų, taigi kalcio, magnio, cinko, kitų pasisavinimą stabdantys junginiai. Taip pat daigintuose grūduose daug cukraus bei ląstelienos, ir tokios formos, kuri lengvai pasisavinama. Dėl to daigintų kviečių, sojų ar paprastų pupelių maistinė vertė gerokai didesnė nei perdirbtų produktų, nes didesnė dalis naudingųjų medžiagų vis dėlto glūdi grūdo gemale.

Tyrimas: visų grūdo dalių produktai mažina širdies ir kraujagyslių ligų riziką

Sumalus grūdus į miltus, dauguma tų medžiagų — B grupės vitaminai, mineralinės medžiagos, maistinės skaidulos — pradingsta, arba, tiksliau, lieka sėlenose. Kuo naudingi Specialistai tvirtina, kad daiginti grūdai — tiek kviečių, tiek kitų grūdinių kultūrų — yra galingas organizmo gyvybinių funkcijų stimuliatorius.

adj.hipertenzijos vaistai kaip nugalėti hipertenziją be vaistų

Kaip pasirinkti Grūdus daiginti būtina atrinkti ir paruošti labai kruopščiai visada turint omeny, jog jie galėjo būti apdoroti kokiomis nors kenksmingomis medžiagomis.

Užpylus vandeniu, netinkami grūdai iškart išplauks į paviršių. Grūdų, nesudygusių per dvi paras, nederėtų valgyti.

Tyrimas: pilno grūdo produktai mažina širdies ir kraujagyslių ligų riziką

Jokiu būdu negalima daiginti grūdų atsargai — šaldytuve juos galima laikyti ne ilgiau kaip 48 valandas. Jei ruošiate patiekalus su daigintais grūdais, kad geriau išsilaikytų, į juos reikėtų dėti medaus arba citrinų sulčių.

Tačiau jeigu grūdai, tegul ir laikomi šaldytuve, patamsėja, meskite juos lauk. Kaip sudaiginti Dažniausiai daiginami kviečiai, rugiai, lęšiai, įvairios pupelės, žirniai, grikiai, saulėgrąžų ir ridikėlių sėklos.

Grūdus galima paberti tiesiai ant indo dugno, arba ant audinio ar marlės skiautės. Svarbiau grūdus uždengti kokia medžiagine skiaute arba ta pačia marle bei užpilti kambario temperatūros vandeniu iki viršutinių grūdų lygio.

hipertenzija, kurią sukelia hipertenzija ir valerijonas

Tada pastatyti tamsioje šiltoje vietoje ir, kai būtina, drėkinti viršutinį audinį. Rekomenduojamą 1—3 mm dydį sudygusių daigų ūgliai pasiekia per parą ar dvi — viskas priklauso nuo aplinkos temperatūros ir grūdų kokybės.

Beje, tiesiog išbrinkę, syvų prisipildę, bet dar nesudygę grūdai taip pat yra visavertis produktas. Galiausiai grūdus reikia gerai nuplauti tekančiu vandeniu, kad neliktų jokių pašalinių kvapų, ir juos jau galima valgyti. Parengė Sandra Miškinienė ETSA nuotrauka Grūdus daiginti būtina atrinkti ir paruošti labai kruopščiai, nesudygusiųjų per dvi paras nevalgyti.

Ir jokiu būdu negalima daiginti grūdų atsargai — net šaldytuve jie laikytini ne ilgiau, kaip dvi paras.

Sudaigintas sveikatos grūdas

Receptai Daigintus grūdus bei ankštinius augalus geriausia valgyti pusryčiams. Galima — vienus tik svarbu gerai sukramtytio galima kituose sveikuose patiekaluose.

Taip pat svarbu atminti, kad kai kurių ankštinių augalų sudygusiose sėklose esama sveikatai kenksmingų medžiagų, kurios, pakaitinus, suyra. Todėl daigintas sojų pupeles ir žirnius reikėtų patroškinti garuose arba pavirinti 3—5 minutes. Daigintas pupuoles, lęšius ir liucerną galite drąsiai valgyti šviežius. Paprastos salotos Ingredientus pasirinkite pagal skonį: tarkuotos morkos, džiovinti vaisiai figos, slyvos, abrikosai, razinosšvieži vaisiai, riešutai, švieži žalumynai.

hipertenzijos gydymas be galvos kokia yra geriausia dieta širdies sveikatai

Daigintus grūdus sumalkite mėsmale ir pridėkite bet kurių iš minėtų produktų. Pagardinkite medumi ir citrinų sultimis.

MAISTO PRODUKTAI – ŠIRDIES KRAUJAGYSLIŲ DRAUGAI

Daigintus grūdus sumalkite mėsmale, sūrį geriausias grūdas širdies sveikatai sutarkuokite. Vaisius smulkiai supjaustykite. Viską sumaišykite ir pagardinkite medumi su citrina, papuoškite granato sėklomis. Sėklas susmulkinkite ir suberkite ant daigintų grūdų. Pagardinkite medumi pagal skonį. Daigintas sojas pavirkite 3 minutes ir nuskalaukite vandeniu. Salotų lapus susmulkinkite, suberkite ant jų žirnelius, sudėkite sojas.

Įrodyta: visų grūdo dalių produktai naudingi širdžiai ir kraujagyslėms

Apliekite majonezu. Galima apšlakstyti trupučiu citrinų sulčių. Miltai salotoms, košėms, kokteiliams Iš daigintų grūdų galima susimalti miltų ir barstyti jais salotas, košes. Prieš tai grūdus reikėtų padžiovinti ir sutrinti elektrine trintuve.

Daigintų grūdų miltus taip pat galima naudoti įvairiems gėrimams ruošti — su sultimis, medumi, grietinėle pieno geriau nenaudoti. Sudygusių ir padžiovintų miežių miltai itin naudingi diabetikams.