Beta karotino širdies sveikata


beta karotino širdies sveikata

Panaudojus dvidešimties kontroliuojamų klinikinių tyrimų duomenis nustatyta, kad vitaminų antioksidantų vartojimas susijęs su žymiai mažesniu kraujagyslių standumu, įskaitant 4,4 proc. AIx atspindi sisteminį arterijų standumą ir yra širdies bei kraujagyslių ligų rizikos žymuo.

Nedidelis magnio, fosforo, cinko, folio rūgšties ir kelių B grupės vitaminų kiekis. Taip pat jame yra labai daug beta karotino — karotenoido, kurį jūsų kūnas paverčia vitaminu A. Be to, moliūgų sėklos yra nepaprastai maistingos ir naudingos sveikatai. Moliūguose yra daug vitaminų ir mineralų, tačiau mažai kalorijų. Tai taip pat puikus beta karotino, karotenoido, kurį jūsų kūnas paverčia vitaminu A, šaltinis.

Pasak jų, tokių papildų vartojimas labiausiai padeda jauniems sveikiems asmenims ir tiems, kurie vitamino C ir E savo organizme yra sukaupę mažiausiai. Kartu tyrimo autoriai pažymi, kad jų gautas išvadas reikia patvirtinti išsamesniais ir labiau detalizuotais tyrimais, kad jos būtų pripažintos kaip reikšmingos visuomenės sveikatai.

Išsklaidytas mitas apie vitaminus

Britų ir Irako mokslininkai rašo, kad šių veikliųjų medžiagų nauda kraujagyslėms gali būti susijusi su jų antioksidacinėmis savybėmis, jų gebėjimu neutralizuoti laisvuosius radikalus ir apsaugoti kraujagyslių sieneles nuo pažeidimų. Laisvieji radikalai susidaro organizmo ląstelėse beta karotino širdies sveikata oksidacijai.

beta karotino širdies sveikata

Tai visiškai normalaus proceso šalutinis produktas. Laisvieji radikalai neturi elektrono, todėl stengiasi jį paveržti iš artimiausios molekulės, taip pažeisdami ląsteles, įskaitant DNR, ir sukeldami sveikatos problemų. Antioksidantai nukenksmina laisvuosius radikalus, ir šie pasišalina iš organizmo, nespėję pakenkti.

Kai kurie antioksidantų gali ištaisyti jau padarytą žalą. Jų gauti rezultatai parodė apskritai statistiškai reikšmingą maisto papildų vartojimo ir mažesnio kraujagyslių standumo ryšį, taip pat mažesnio standumo tendenciją panaudojant duomenis vien tik apie sergančius asmenis.

Rudenį karaliauja moliūgai. Kokia jų nauda?

Taip pat nustatyta, kad šių papildų vartojimas kraujagyslių standumo rodiklius pagerino nepriklausomai nuo amžiaus grupės ar to, kaip ilgai papildai vartoti. Lietuvoje, kaip ir visoje Europos Sąjungoje, sveikiems žmonėms rekomenduojama vitamino A paros norma yra mikrogramų, vitamino C — 80 miligramų mgvitamino E — 12 mg.

beta karotino širdies sveikata

Oficiali beta karotino paros norma nenustatyta, tačiau specialistai jo rekomenduoja suvartoti 1,5 — 1,8 mg. Vitamino A daugiausia turi žuvų taukai, sviestas, kiaušinio trynys, menkės kepenėlės ir jautienos kepenys, pienas ir jo produktai.

beta karotino nauda sveikatai

Be to, vitaminą A sintetina žmogaus kepenys, gavusios beta karotino, kurio daugiausia turi morkos, moliūgai, abrikosai, pomidorai, kopūstai, špinatai, brokoliai ir kitos žaliosios daržovės. Vitamino C turtingi citrusiniai vaisiai, svogūnų galvos, pomidorai, bulvės.

beta karotino širdies sveikata

Šio vitamino taip pat turi brokoliai, Briuselio ir žiediniai kopūstai, juodieji serbentai, braškės, špinatai, kiviai. Natūralūs vitamino E šaltiniai yra nerafinuotas aliejus, kiaušinio trynys, kepenys, riešutai, žirniai, pupelės, špinatai, pieno produktai. Rodyti komentarus.