Aerobika širdies sveikatai. Komentuoti


Sergantiesiems širdies ligomis joga gali atstoti aerobiką ir mankštą Tyrimai rodo, kad joga gali būti gera alternatyva tiems širdies ir kraujagyslių ligomis sergantiems žmonėms, kurie nemėgsta mankštintis ar užsiiminėti aerobika.

Kada sportas kenkia sveikatai?

Europos kardiologų draugijos paskelbti tyrimų duomenys rodo, kad populiarūs proto ir kūno jogos pratimai, gali būti naudingi pacientams, sergantiems širdies ir kraujagyslių ligomis, nes padeda kontroliuoti ar aido hipertenzijos požymiai kradiovaskulinės rizikos veiksnius ir pagerina širdies ir kraujagyslių veiklą.

JAV ir Olandijos mokslininkai atliko sisteminę 37 randomizuotų kontroliuojamų tyrimų pacientai apžvalgą ir nustatė, kad jogos pratimai gali taip pat veiksmingai sumažinti kardiovaskulinės rizikos veiksnių įtaką širdies ir kraujagyslių sistemai kaip ir tradicinis fizinis aktyvumas, pavyzdžiui, važinėjimasis dviračiu ar pasivaikščiojimai, Šios apžvalgos išvados statistiškai reikšmingos, jos svarbios daugeliui širdies ir kraujagyslių ligomis sergančių žmonių, nes suteikia alternatyvą: jei kam nepatinka aerobikos užsiėmimai, jie gali užsiimti joga, o efektas bus panašus — kardiovaskulinės rizikos sumažėjimas.

aerobika širdies sveikatai

Šio tyrimo rezultatus pristatyti m. European Journal of Preventive Cardiology numeryje. Jogos poveikis ŠKL rizikos veiksniams Proto ir kūno praktika vadinama joga atsirado senovės Indijoje.

aerobika širdies sveikatai

Joga apima tris žmogaus būties elementus: fizinį, proto ir dvasios. Keletas mokslinių tyrimų įrodė, kad jogos praktika gali veiksmingai sumažinti kardiovaskulinės rizikos veiksnių pasireiškimą, išeminės širdies ir insult išsivystymo riziką.

  • Cukrinis diabetas 2 ir hipertenzija
  • Hipertenzijos atsilikimas
  • Statinės hipertenzijos apkrovos
  • Širdies bei kraujagyslių mankšta: aerobikos stepo nauda mūsų sveikatai - topfilmai.lt
  • Motinos hipertenzija

Įrodyta, kad jogą praktikuojantys asmenys efektyviau sumažina savo ŠKL riziką lyginant fiziškai neaktyviais žmonėmis. Be to, jogos poveikis kardiovaskulinės rizikos veiksniams prilygo fizinių pratimų poveikiui.

Kartu su medikamentinėmis priemonėmis taikoma joga  reikšmingai sumažino rizikos veiksnių kūno masės indekso, kraujospūdžio, cholesterolio koncentraciją pasireiškimą. Asmenims, sergantiems IŠL, gydymą statinais ar kitokiais antilipdeminiais  vaistais papildžius joga, nustatytas reikšmingas papildomas poveikis mažinant MTL-C koncentraciją. Jogos įtaka kardiovaskulinės rizikos veiksniams, apžvalgos duomenimis, buvo panaši į arerobinių pratimų įtaką.

  • Kaip gydyti hipertenziją sulaukus 45 metų
  • Mazas kraujo spaudimas kaip pakelti
  • Hipertenzija ir jos nustatymas
  • 9 sveikatos sutrikimai, kuriuos galima įveikti sportu | topfilmai.lt
  • Cahors sergant hipertenzija

Manoma, kad šis jogos poveikis susijės su streso sumažėjimu, teigiamu metaboliniu bei neuroendokrininės sistemos poveikiu. Apžvalgos autorių nuomone, tai,kad joga kardiovaskulinę  riziką sumažina panašiai  kaip aerobiniai fiziniai pratimai. Viena apžvalgos autorių prof.

aerobika širdies sveikatai

Myriam Hunink pabrėžia, kad pastaraisiais metais padaugėjo duomenų apie jogos naudą širdeis ir kraujagyslių sistemai, tačiau fiziologiniai šio poveikio mechanizmai išlieka neaiškūs. Nepaisant šių neapibrėžtumų, akivaizdu, kad joga yra potencialiai naudinga širdies ir kraujagyslių sveikatai, todėl turėtų būti kardiovaskulinės rizikos mažinimo praktikos sudėtinė dalis.

  1. Specialisto konsultacija: ar nuo aerobikos lieknėjama? | topfilmai.lt
  2. Specialisto konsultacija: ar nuo aerobikos lieknėjama?
  3. Hipertenzija nuo pankreatito
  4. Osteochondrozė kaip hipertenzijos priežastis
  5. Bene vieni labiausiai širdies bei kraujagyslių veiklą stiprinančių pratimų yra priskiriami kardio treniruočių grupei.
  6. Hipertenzija ir hipertenzija 2 laipsniai

Jogos pratimai yra lengvai atliekami, todėl galėtų būti geras pasirinkimas asmenims, sergantiems aerobika širdies sveikatai ir kraujagyslių ligomis ir turintiems sumažėjusią fizinio krūvio toleeranciją, taip pat vyresnio amžiaus žmonėms ir sergantiesiems sąnarių, muskulo skeletine patologija, kurios keliamas skausmas riboja fizinį aktyvumą.

Anot  prof.

Tai taip pat geriausias vaistas nuo kai kurių ligų, kartais veikiantis geriau net nei brangūs vaistai.

Myriam Hunink, joga ne tik mediciniškai naudinga, tai ir potencialiai ekonomiškai atsiperkanti kardiovaskulinės rizikos mažinimo strategija, nes nebrangi, nereikalinga specialios įrangos ar technologijų, lengvai aerobika širdies sveikatai ir pacientų priimama, akivaizdžiai pagerina su sveikata susijusią gyvenimo kokybę, jogą galima rekomenduoti ir taikyti plačiam populiacijos segmentui.